thumbnail image
  • KEZDŐLAP
  • BEMUTATKOZÁS
  • TERÜLETEK 
    • Párkapcsolati, válási mediáció
    • Családi mediáció
    • Munkahelyi mediáció
    • Iskolai mediáció
    • Közösségi mediáció
    • Üzleti mediáció
  • ÁRLISTA
  • KAPCSOLAT
  • BLOG
  • …  
    • KEZDŐLAP
    • BEMUTATKOZÁS
    • TERÜLETEK 
      • Párkapcsolati, válási mediáció
      • Családi mediáció
      • Munkahelyi mediáció
      • Iskolai mediáció
      • Közösségi mediáció
      • Üzleti mediáció
    • ÁRLISTA
    • KAPCSOLAT
    • BLOG
  • KEZDŐLAP
  • BEMUTATKOZÁS
  • TERÜLETEK 
    • Párkapcsolati, válási mediáció
    • Családi mediáció
    • Munkahelyi mediáció
    • Iskolai mediáció
    • Közösségi mediáció
    • Üzleti mediáció
  • ÁRLISTA
  • KAPCSOLAT
  • BLOG
  • …  
    • KEZDŐLAP
    • BEMUTATKOZÁS
    • TERÜLETEK 
      • Párkapcsolati, válási mediáció
      • Családi mediáció
      • Munkahelyi mediáció
      • Iskolai mediáció
      • Közösségi mediáció
      • Üzleti mediáció
    • ÁRLISTA
    • KAPCSOLAT
    • BLOG
  • Iskolai mediáció

  • “Az igazság nem két oldai között félúton van, hanem ott, ahol a felek végre képesek meghallani egymást., (Popper Péter)
    Ez a mediáció nem a diákok közötti viták rendezéséről szól, nem a tanár–diák viszonyban felmerülő problémák megoldására szolgál, és nem a pedagógusok egymás közötti konfliktusaira irányul. Ezekre az esetekre az iskolák általában rendelkeznek intézményesített eljárásokkal.
    A mi szolgáltatásunk a szülők és az iskola kapcsolatára, illetve a szülők egymás közötti – iskolai eseményekhez, döntésekhez vagy gyerekek közötti helyzetekhez kapcsolódó – konfliktusaira fókuszál.
    A szülők az iskola életének fontos, de külső partnerei, nem részei az intézmény mindennapi működésének, mégis jelentősen befolyásolják annak légkörét, döntéseit és közösségi folyamatait. Sajátos helyzetük azonban megnehezíti, hogy az őket is érintő konfliktusokat kezelni lehessen, hiszen erre nincsenek intézményesített formák.
    Pedig a tapasztalat azt mutatja, hogy a szülői közösségekben kialakuló feszültségek – ha nem kapnak biztonságos, strukturált teret – könnyen eszkalálódnak, és visszahatnak az iskolai légkörre, a szülők és a pedagógusok viszonyára és a gyerekek közötti kapcsolatokra is.
    Az iskolai mediáció ezért ebben a hiányzó térben nyújt segítséget: lehetőséget ad a szülőknek és az iskolának, hogy meghallják, megértsék egymást, és békésen rendezzék vitás ügyeiket.
    Az iskolai szülői mediáció olyan konfliktuskezelési folyamat, amely segít a szülők és pedagógusok, illetve a szülők egymás közötti vitáiban a párbeszéd helyreállításában és a megoldások közös megtalálásában. A cél nem a hibás megkeresése, hanem a kölcsönös megértés és a bizalmi légkör megteremtése – hogy a konfliktus ne mérgezze az iskolai közösséget, hanem fejlődési lehetőséggé váljon.
  • A mediáció menete

    1

    Kapcsolatfelvétel

    Bármelyik résztvevő megkeresheti a mediátort telefonon, e-mailben, illetve a honlapon keresztül is..Előfordulhat, hogy az iskola vezetése vagy egy szülői közösség keres meg minket a mediációs felkéréssel. Ilyenkor mi keressük meg az érintetteket. Mediálásra azonban csak akkor kerülhet sor, ha abba az összes résztvevő beleegyezik.

    2

    Előkészítés

    Ebben a szakaszban a hozzánk fordulók külön-külön beszélnek személyesen, telefonon vagy online a mediátorral ( vagy mediátorokkal ha társmediálás történik). Kérdéseket tehetünk fel, feltérképezzük a konfliktus jellegét. Részletes tájékoztatást adunk a mediációs folyamatról és válaszolunk a feltett kérdésekre. Megállapodunk az első közös időpontban.

    3

    Mediálás

    Egy-egy mediációs ülés 2.5-3 óra és a teljes folyamat 2-6 mediációs ülésből áll. Az első ülésen mindenkinek megfelelő időt és lehetőséget biztosítunk saját története megszakítástól mentes elmondásához, és az ülés végén megbeszéljük, hogyan érdemes folytatni. Már az első ülésen is születhetnek részmegállapodások, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy egy új együttműködés kialakításához több időre van szükség. Ahhoz, hogy a változások beépüljenek életünkbe, támogatásra van szükség. Mediációs eszköztárunkkal és a megfelelő környezettel támogatjuk a résztvevőket ebben a folyamatban.

    4

    Megállapodás

    A megszületett megállapodást általában írásba foglaljuk, és a résztvevőkkel együtt aláírjuk.

    5

    Utánkövetés (opcionális)

    A résztvevők igényeihez igazodva néhány héttel vagy egy-két hónappal a megállapodást követően értékelő ülés tartunk.

  • Section image

    Iskolai mediáció

    A mediációban általában óradíjat határozunk meg, ami független a mediátorok számától. Az iskolai konfliktusok sokféleségére tekintettel mindig egyedileg állapodunk meg az iskolával a díjakról.
  • Vedd fel velünk a kapcsolatot!

    Kérj ajánlatot közvetlenül tőlünk.

© 2025

    Cookie Use
    We use cookies to ensure a smooth browsing experience. By continuing we assume you accept the use of cookies.
    Learn More